درباره ما

پیاده‌روی اربعین یکی از مظاهر فرهنگ و تمدن نوین اسلامی است که به یکی از اجتماعات بزرگ جهان اسلام تبدیل شده است که نه تنها نشان از وحدت و همبستگی مسلمانان در سراسر جهان دارد، بلکه می‌تواند نقش مؤثری در تقویت و تحکیم روحیه دینی ـ مذهبی ایفا نماید. لذا این مهم موجب می‌شود متولیان فرهنگی در راستای برگزاری این برنامه عزم خود را جزم نمایند. پویش ملی سوغات اربعین به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه‌های الزهرا و علم و فرهنگ، در سال گذشته برگزار شد. این پویش با هدف به تصویر کشیدن ابعاد مختلف راهپیمایی اربعین و ایجاد پیوند میان افرادی که امکان حضور در مراسم اربعین را ندارند، طراحی شده است. در این پویش، آثار متنوعی از قبیل فیلم، کلیپ، عکس و دلنوشته دریافت و تقدیر شدند. 

Poyesh-Arbaeen-14020807-scaled

 دستاوردهای پویش سال گذشته شامل مشارکت گسترده با دریافت بیش از 302 اثر از سراسر کشور در قالب فیلم، کلیپ، عکس و دلنوشته بود. از پنج اثر برگزیده در مراسم اختتامیه تقدیر به عمل آمد. این پویش باعث افزایش آگاهی عمومی نسبت به راهپیمایی اربعین و ابعاد مختلف آن و ایجاد پیوند فرهنگی میان افرادی که امکان حضور در این مراسم را نداشتند، شد. اهداف دور دوم پویش شامل بهبود اطلاع‌رسانی و درگیر کردن افراد بیشتر با کمک رسانه‌ها و همچنین وبسایت پویش، گسترش همکاری‌های فرهنگی با افزایش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی مشارکت‌کننده، تعمیق پیوندهای فرهنگی میان زائران و افراد دیگر و ترویج فرهنگ اربعین در سطح ملی و بین‌المللی است.

 همچنین در این دوره دو آیتم جدید شامل نقاشی به منظور درگیر کردن کودکان و نوجوانان و مدارس و مسابقه ویژه به منظور استفاده از پتانسیل صنعتی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برای بهبود روند برگزاری مراسم افزوده شده است. در راستای جذب حامیان مالی، دعوت به مشارکت فعال از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری و تولید محتوا، برگزاری نشست‌ها و وبینارهای توجیهی برای آشنایی بیشتر حامیان مالی با اهداف و برنامه‌های پویش از برنامه‌های پیش‌بینی شده است. همچنین، برای جذب حامیان رسانه‌ای، همکاری با رسانه‌های مختلف، امضای تفاهم‌نامه همکاری، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، تهیه و انتشار محتواهای جذاب و برگزاری مسابقات و چالش‌های مختلف در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی شده است.